Wszyscy zainteresowani programem Kluby Młodego Odkrywcy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne w postaci webinariów. Webinary odbywają się w języku angielskim, a materiały tłumaczone są na język gruziński. Może w nich wziąć udział każdy zainteresowany. Są to okazje do poszerzenia  wiedzy z zakresu edukacji poza formalnej oraz wymiany doświadczeń z polskimi ekspertami.

Cykl webinariów rozpoczęliśmy jesienią 2019 roku. Do tej pory rozmawialiśmy o roli pytań badawczych w procesie odkrywania. Treści do webinaru i prezentacji dla uczestników zostały przygotowane na podstawie najnowszych publikacji i badań w zakresie edukacji STEAM z Teachers Institute w Exploratorium w San Francisco. Podczas webinaru przedstawiono różne rodzaje pytań badawczych i ich funkcje. Uczestnicy mieli okazję wypróbowania różnorodnych technik stawiania pytań i przypisania im poszczególnych ról. Na koniec webinaru uczestnicy zostali zaznajomieni z metodą generowania pytań QFocus. Na kolejnym spotkaniu w chmurze poruszyliśmy temat motywacji w szerokim kontekście – zarówno motywacji uczniów i uczestników klubów jak i nauczycieli i opiekunów do pracy i prowadzenia zajęć dodatkowych. Zastanawialiśmy się wspólnie jakie mamy potrzeby i wartości, co nas motywuje do działania a co podcina nam skrzydła. Czy różne style uczenia się będą potrzebowały różnych technik czy metod motywacji? Czy można przenieść na grunt edukacyjny techniki motywacyjne stosowane w biznesie? Na te i inne pytania staraliśmy się znaleźć wspólnie odpowiedzi.Treści tego webinaru zostały w dużej mierze oparte na pracach Dana Ariely – psychologa i profesora ekonomii behawioralnej. 

Kolejne spotkanie w ramach tej serii zostanie poprowadzone przez opiekunkę KMO, na którym podzieli się swoimi licznymi doświadczeniami związanymi z prowadzeniem swojego klubu.