Dlaczego warto pokazać w sieci to, co dobrego robicie? Krótka odpowiedź: nigdy za wiele dobrych rzeczy w sieci. Dłuższa: prawdopodobnie to, co ciekawego robicie, przyniesie jeszcze więcej korzyści, kiedy pokażesz to światu. Dziś nie ma do tego lepszego narzędzia niż internet. Jednak z łatwością publikowania w sieci, wiąże się też duża odpowiedzialność za to, co i jak udostępniamy. A wraz z rosnąca liczbą osób, które tworzą i publikują, potrzeba co raz większej kreatywności.

Gdzie i jak warto tworzyć szkolne i instytucjonalne kanały komunikacji?

Własna strona WWW

Stworzenie własnej strony WWW dla realizowanego przez nas projektu czy prywatnego bloga, ma wiele zalet. Po pierwsze żadne z medium społecznościowych nie da Ci tyle swobody w dopracowaniu wyglądu i funkcji. Po drugie strony WWW pozwalają na bardzo różne formy pisania – od chronologicznych jak blogi po tworzenie jednorazowych ogłoszeń np. stron dla wydarzeń (tzw. landing page).

Dzięki takim rozwiązaniom jak Blogger, WordPress czy Joomla prowadzenie strony internetowej jest znacznie prostsze niż kilka lat temu i nie wymaga specjalnych umiejętności kodowania. Strony możemy personalizować korzystając z gotowych rozwiązań dostępnych za pomocą zmiany skórek i dodawania wtyczek. Informacje o tym, jak założyć stronę WWW i dostosować ją do Twoich potrzeb znajdziesz w sieci. Przewodnik po BlogSpotcie znajdziesz tutaj, przygodę z WordPressem możesz zacząć tutaj, a z Joomlą tutaj.

Fanpage na Facebook’u i inne media społecznościowe

W kwestii promocji i autopromocji nie ma prawdopodobnie nic prostszego od założenia strony na Facebook’u lub konta na Twitterze. Co nie oznacza, że ludzie sami do nas przyjdą zaciekawieni tym, co robimy. Podobnie jak ze stroną WWW, musimy mieć dobry pomysł na treści oraz popularyzowanie naszego nowego kanału komunikacji. Tworzenie tak zwanego fanpage’a na Facebooku nie wymaga żadnych umiejętności technicznyc, trwa kilka minut i wymaga jedynie posiadania konta w tym serwisie.

Aby ułatwić sobie pracę techniczną z uatrakcyjnieniem takiego profilu, możecie skorzystać z narzędzia canva.com które oferuje gotowe szablony grafik o wymiarach dla większości serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter).

 

Tekst powstał w ramach projektu „Włączeni”, który współfinansuje m.st. Warszawa.

Projekt Włączeni realizowany jest w ramach miejskiego Programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020”. „Młoda Warszawa” to spójny i długofalowy program działań na rzecz młodzieży realizowany przez samorząd z udziałem przedstawicieli młodzieży, miejskich instytucji, organizacji pozarządowych, uczelni i przedsiębiorców.