Fake news, czyli o wyszukiwaniu w internecie

Data dodania:
13 lutego 2018
Typ materiału:
ćwiczenie/zadanie, gry i zabawy
Poziom edukacji:
szkoła podstawowa klasy 1-3, szkoła podstawowa klasy 4-8, szkoła ponadpodstawowa
Dla kogo:
nauczyciele i nauczycielki
Obszar programowy:
kompetencje cyfrowe i medialne
Tagi:
dobrostan cyfrowy, fake news, obywatelstwo cyfrowe
Licencja:
CC-BY

Polscy uczniowie osiągnęli najlepsze wyniki w zakresie krytycznej analizy treści publikowanej w Internecie. Aż 72% badanych bezbłędnie rozwiązało zadania przygotowane przez ekspertów z Międzynarodowego Centrum Informacji i Badań Internetu. Jak wskazali kierujący międzynarodowym zespołem profesor P. Ost oraz doktor P. R. Awda, wyniki młodzieży z Polski są fenomenalne. Raport “Moc Internetu. Europa 2030” powstał w oparciu o badanie ekspertów z MCIiB, pioniera w światowych badaniach dotyczących sieci. 

Tak czy nie? Prawda czy fałsz? Sprawdźcie! W jaki sposób możecie zweryfikować tę informację? Skąd pochodzi cytat, jakie jest źródło? Które elementy wypowiedzi mogą sugerować, że treść jest prawdziwa? Które wydają się podejrzane? Czy istnieje Międzynarodowe Centrum Informacji i Badań Internetu? Czy nazwiska naukowców nie są przypadkiem tylko grą słów?

Zobacz również